1947 – 2022 samohodni kombajni

Hranjenje sveta

Razvoj samohodnog kombajna promenio je način na koji se svet hrani. Danas, John Deere kombajni na svetskom nivou žanju više od polovine svih žitarica. Priča o njihovom uspehu, od modela 55 do X-serije, je priča o tehničkim inovacijama kao i visokokvalitetnoj podršci korisnicima kroz mrežu profesionalnih dilera.

  • 1947. kada je sve počelo

    Dizajn John Deere modela 55 bio je preteča današnjih kombajna. Vozačeva pozicija je bila centralno postavljena na visoku tačku, bez neometanog pogleda na heder. Motor je postavljen blizu zadnjih točkova iza vozača. Bunker za zrno je bliže prednjoj osovini za dodatnu stabilnost, čime se sa masom zrna obezbeđuje dodatna vuča, oslobađajući zadnje točkove za upravljanje. Učinak od oko 1,6 ha/h u poređenju sa 12 ha/h za seriju X, to je promenilo efikasnost žetve.

  • 1970. QuickTach spojnica hedera

    Prvi hederi kombajna su integrisani sa dovodom i zamena je mogla da potraje više od sat vremena. Kombajni su putovali na polje sa pričvršćenim hederom što je ograničilo njihovu širinu na 2,55 m u Evropi. Quick Tach sistem uveden na kombajne 3300-
    7700 značio je da se hederi mogu vući iza kombajna i pričvrstiti na polju za samo nekoliko minuta. Ovo je omogućilo šire modele većeg kapaciteta koji su udvostručili kapacitet kombajna u narednih 10 godina

  • 1982. iIntegrisana kabina serije 1000

    Prve kabine su počele da se pojavljuju 1960-ih kao opcija. Bile su vrlo osnovnog dizajna koji je čuvao vozača od prašine, ali su bile bučne i nepodnošljive tokom vrelog dana. Tako je bilo sve do 1982. godine i kombajni serije 1000 su dobili sve što bi današnji vozač prepoznao kao kabinu. Tiše i prefinjenije, takođe je bila opremljena klima uređajem i omogućila je dodavanje više elektronskih sistema u narednim godinama.

  • 1996. prototip StarFire prijemnika

    John Deere je počeo da radi sa NASA laboratorijom za mlazni pogon sredinom 1990-ih na razvoju sistema za pozicioniranje kombajna. Bilo je potrebno ulaganje u mrežu zemaljskih referentnih stanica za ispravljanje satelitskog signala zbog grešaka usled jonosfere i drugih pojava. Ovaj prototip, poznat kao ‘zelena jaja i šunka’, doveo je do lansiranja prvog StarFire sistema 1998. godine sa preciznošću od 30 cm. Najnovija evolucija, StarFire 7000 prijemnik sada nudi precizno navođenje do 2,5 cm

1954 kombajn na nagibu

1954 kombajn na nagibu

Samonivelišući 55H konstruisan je na osnovu John Deere modela 36B sa kojim je započeto ispitivanje rada kombajna na padinama davne 1936. godine. Marketinški filmovi promovisali su mnoge karakteristike koje bi današnji vozači prepoznali: servo upravljač ‘jednim prstom’, moćne disk kočnice i pogon sa promenljivom brzinom.

1963 gusenice

1963 gusenice

Prve gusenice su razvijene od strane građevinskih mašina. Njihove čelični segmenti zahtevali su redovno podmazivanje, a brzine na putu su bile male. Ovde se koriste za berbu pirinča u Italiji. Deleći poznati delta profil današnjih gusenica, trebalo je više od 40 godina pre nego što bi pouzdane gumene gusenice postale dostupne.

1992. prvi svetski hibridni kombajn

1992. prvi svetski hibridni kombajn

CTS (Cilinder Tine Separator) kombajn je imao veliki bubanj i podbubanj napred sa dva rotora koji su pružali sekundarnu separaciju. Ostao je jedini hibridni kombajn na svetu sve do 1996. godine kada je John Deere patent istekao. Kompaktno, usko telo obezbedilo je izuzetnu propusnost i još uvek se prodaje u Aziji za berbu pirinča.

1999 Greenstar 1 monitor

1999 Greenstar 1 monitor

Uz paralelno praćenje vozač je morao da se koncentriše kako bi zadržao kombajn po pravcu kretanja. Tek sa AutoTrac 2002. je stiglo pravo hands-free navođenje. Monitor je takođe imao kontrolu žetve i softver za mapiranje prinosa i mnogi se i danas koriste.

2006 Modularni telematski mrežni prenos

Ranije flote kombajna koristile su zastavice da signaliziraju kom je potreban istovar. Zatim su došli kratkotalasni radio i mobilni telefoni. MTG je najveća inovacija u žetvi u poslednjih 20 godina, koja prenosi podatke u realnom vremenu o performansama mašine i pozicioniranju za daljinsko praćenje. Njegovo transformativno planiranje rada, logistika žetve i još mnogo toga.

2010 500.000 kombajn

2010 - 500.000 kombajn

Greg Brigs iz kompanije Cisco, Ilinois, preuzeo je 20. maja 2010. godine isporuku 500.000 kombajna John Deere, 9870 STS. Sistem aksijalne separacije sa jednoličnim prstima bio je veliki pomak u odnosu na tradicionalni sistem sa slamotresima koji je toliko uspešan da je zastupljen i danas u kombajnima S-serije – najpopularnijem kombajnu na svetu.

  • 1947. - model 55

  • 1964 - 330/430

  • 1964 - 530/630/730

  • 1972. - serija 900/905

  • 1987. - serija 1100

  • 1992. - serija 2000

  • 1998. - serija CTS

  • 2007. - serija T

  • 2007. - serija S

  • 2020. - serija X